Vanuit de wens om te komen tot een integraal aanbod op zorg/onderwijs hebben we als Van Dijkcollege een intensieve samenwerking met stichting ORO. Vanaf schooljaar 2024-2025 zijn we gestart met een schoolbrede ZI-groep (Zorg In Onderwijs).

Deze groep bestaat uit maximaal 9 leerlingen en wordt begeleid door twee medewerkers van onderwijs en één medewerker vanuit zorg. Ook het ondersteuningsteam rond deze groep is multidisciplinair vormgegeven door medewerkers van onderwijs en zorg. De pedagogische begeleiding (zorg) en ondersteuning wordt collectief ingekocht bij stichting ORO. Naast de aanwezigheid van een toelaatbaarheidsverklaring (TLV) is een indicatie vanuit de betrokken gemeente een voorwaarde om deel te kunnen nemen aan deze groep.

In overleg met ouders en gemeente kijken we samen wat er vanuit zorg nodig is om te komen tot een perspectief binnen deze groep.

Folder Zorg in Onderwijs